Ρόμπερτ Νίκολς, Μητέρα

snow_monkey1

Μητέρα, γύρισε κοντά μου.
Θα γεμίσω συμπλέγματα χωρίς εσένα.
Πολύ φοβάμαι πως δεν είμαι homme du monde.
Υπάρχουν τόσα για τη ζωή που αγνοώ.
Πάρε για παράδειγμα τα καθημερινά μικροπράγματα – μ’ έχουν πνίξει σχεδόν.

Μητέρα, χρειάζομαι τις συμβουλές σου για το μωρό.Έχει βγάλει σπυράκια. Είναι σωστο να βυζαίνει ακόμη το δάχτυλό του;

Μητέρα, η γυναίκα μου ξοδεύει πολλά λεφτά. Έχει ανοιχτό λογαριασμό σε δεκαοχτώ μεγάλα καταστήματα. Αυτά τα πράγματα δεν μπορώ να τα συζητήσω ούτε με τους πιο καλούς μου φίλους.

Μητέρα, έχω τόσα πολλά ευχάριστα, ωραία πραγματάκια που θέλω να συζητήσουμε μαζί.

Μητέρα, πώς και μετακόμισες στο Μαιαμι Μπιτς; Δεν θα έρθεις καμια φορά να μας δεις εδώ στο Σιάτλ; Σου δίνω το λόγο μου, πως δεν θα ανακατευτώ καθόλου μα καθόλου στην προσωπική σου ζωή.

Μητέρα, θέλω να ξέρεις πως δεν έχω ξεχάσει το όνειρό μου. Σου είπα πως άρχισα να παίζω φυσαρμόνικα ξανά; Επίσης έμαθα να διηγούμαι παραμύθια ωραία τώρα. Μπορώ να καθαρίζω τα μπουζί,

Μητέρα, δεν έχω οιδιπόδειο σύμπλεγμα. Σου λέω αλήθεια. Απλά δεν αντέχω άλλο τους συνομηλίκους μου. Έχω τόσο επιθυμήσει τη θέα λίγων γκρίζων μαλλιών.

Μητέρα, γιατί όλοι εσείς της γενιάς του είκοσι είστε τόσο καχύποπτοι;

Μητέρα, χρειαζόμαστε μπεϊμπισίτερ. Εγώ δεν κοιμάμαι και τόσο καλά. Νομίζω πως δεν είμαι γεννημένος για διευθυντής λογιστηρίου.Ξέρεις ότι πάντα προτιμούσα να γυρίζω ξυπόλυτος.

Μητέρα, θυμάσαι τότε που έπαιζα τον Πήτερ Παν στο θέατρο; Πήδηξα από το παράθυρο της βιβλιοθήκης και βρέθηκα στον καναπέ με το κάλυμμα από κρετόν.Τότε είχα φτερά.

Μητέρα, θυμάσαι που με φρόντισες όταν ήμουν άρρωστος; Τις τραβηγμένες κουρτίνες. Ανοίγω τα μάτια μου και σε βλέπω να με ταΐζεις γάλα μαγνησίας με το κουτάλι της σούπας. Αισθάνομαι το δροσερό σου χέρι να μου χαϊδεύει το μέτωπο, σαν άγγελος.

Μητέρα, που είναι η συνταγή για τα κουλουράκια που μας υποσχέθηκες εδώ και τρία χρόνια;

Μητέρα, ξέχασες! Μητέρα, μητέρα, μητέρα.

Μητέρα μου λείπεις. Σε χρειάζομαι. Δε σου λείπω και γω; Μητέρα μ’ αγαπάς; Σου λέω αλήθεια, δε θέλω το κακό σου. Είμαι καλό παιδί.

Θέλω να φλυαρήσω ανόητα για τα περασμένα.

Μετάφραση: Γιώργος Μαυρογιάννης

2 Σχόλια to “Ρόμπερτ Νίκολς, Μητέρα”

  1. Το ονοματάκι του μεταφραστή;

  2. Βρέθηκε.

Σχολιάστε

