Αντονέν Αρτώ, Ήμουνα ζωντανός

antonin_artaud


Ήμουνα ζωντανός
κι ήμουν εδώ από π ά ν τ α
Έτρωγα;
Όχι
μα όταν πείναγα έφευγα προς τα πίσω με το κορμί μου
και δεν τρωγόμουν ο ίδιος
μα όλα τούτα διαλυθήκανε
εγίνηκε μια εγχείρηση παράξενη
δεν ήμουν άρρωστος
θα ξανακαταχτούσα την υγειά μου
πάντα με το αποτράβηγμα στα πίσω του κορμιού
το κορμί μου με πρόδωσε
ακόμη δε με γνώριζε καλά
να φας θα πει να φέρεις μπρος
εκείνο που έπρεπε να μείνει πίσω
Κοιμόμουν;
όχι, δεν κοιμόμουν
χρειάζεται να’ σαι αγνός για να μάθεις να μη τρως
Ανοίγοντας το στόμα σου
μέσα σου μπαίνουνε μιάσματα
Λοιπόν, όχι στόμα!
Όχι στόμα
όχι γλώσσα
όχι δόντια
όχι λαρύγγι
όχι οισοφάγος
όχι στομάχι
όχι κοιλιά
όχι πρωκτός
Θα ξαναχτίσω τον άνθρωπο που είμαι.

μετάφραση Τάκη Σινόπουλου

Σχολιάστε

