Πάουλ Τσελάν, Φωτόδεντρο

snow-tree-sun
.
Μια λέξη,
που για χάρη της σ’ έχασα:
η λέξη
ποτέ
Ήταν,
και κάπου κάπου το θυμόσουν κι εσύ,
Ήταν
Μια ελευθερία.
Κολυμπούσαμε.
Ξέρεις ακόμα, πως τραγουδούσα;
Με το φωτόδεντρο τραγουδούσα, με το τιμόνι.
Κολυμπούσαμε.
Ξέρεις ακόμα, πως κολυμπούσες;
Ανοικτή ήσουν μπροστά μου,
Ξαπλωμένη μπροστά μου, ξαπλωμένη
Μπροστά
Στην προ-
εξοχή της ψυχής μου.
Κολυμπούσα και για τους δυο μας. Δε κολυμπούσα.
Το φωτόδεντρο κολυμπούσε.
Κολυμπούσε; Γιατί ήταν
βάλτος τριγύρω;. Ήταν το ατέλειωτο τέλμα.
Μάυρο κι ατέλειωτο, έτσι κρεμόταν,
Έτσι κρεμόταν προς τον κόσμο.
Ξέρες ακόμα, πως τραγουδούσα;
Αυτή-
ω αυτή η παρεκτροπή,
Ποτέ. Προς τον κόσμο. Δεν τραγουδούσα. Ανοικτή
ήσουν μπροστά μου, ξαπλωμένη μπροστά
στην ψυχή που ταξίδευε.

6 Σχόλια to “Πάουλ Τσελάν, Φωτόδεντρο”

  1. Όπου να ‘ναι θ’ ανθίσουν σ’ έκπτωτο τείχος
    οι μενεξέδες
    θα πρασινίσει τόσο γαλήνια ο κρόταφος του μοναχικού

    Την άνοιξη (απόσπασμα) Georg Trakl

  2. Τί σημαίνει « Hum Hobo» ;

  3. Αγαπητή Κόριννα, το παρακάτω μανιφέστο ορίζει και αφορίζει τον Hum Hobo:
    Μέρα με τη μέρα αρρωσταίνω. Παρατηρώντας τους ανθρώπους να σπρώχνονται, ποιος θα αναπνεύσει πρώτος. Και η φωνή μου, η δική μου κραυγή, ολοένα να ασθμαίνει. Αρρωσταίνω από το φόβο μου. Να πάω παρακάτω. Να προχωρήσω. Γιατί προχωρώ σημαίνει να εξαφανίζομαι και να με χάνω, να με βρίσκω και να ξαναρχίζω, να με ξεπερνώ. Προχωρώ σημαίνει παύω να νιώθω μόνος. Σημαίνει να είμαι μπροστά σε έναν καθρέφτη και ο καθρέφτης να αντανακλά το πρόσωπό μου. Να με αντικρίζω. Ένας άγνωστος στην αρχή, μετά σιγά σιγά ο ίδιος όπως πάντα. Να αλλάζω μέρος κάθε βράδυ και το πρωί να λέω πως ήμουν πάντα εκεί. Ανάμεσα.

    Ή
    κάτω
    από
    το
    φωτόδεντρο

  4. Μεταφραστής;

  5. Χρήστος Γ. Λάζος αν δεν απατώμαι

  6. Ψαλμός (απόσπασμα του ίδιου μεταφραστή της ίδιας συλλογής)

    Ένα Τίποτα
    ήμαστε, είμαστε, για πάντα
    θα μείνουμε, που ανθίζει:
    του Τίποτα, του
    Κανενός το Ρόδο

Σχολιάστε

