Ανρί Μισώ, Το βιβλίο των διεκδικήσεων

image16_h600xw9001

Τι μου προσφέρετε;
Τι μου δίνετε;
Ποιός θα με πληρώσει για την παγωνιά της ύπαρξης;
Στο ψάρι δίνουνε τ’ αγκίστρι.
Και σ’ εμένα; Τι δίνετε σ’ εμένα για τη δίψα μου;
Τι μου ετοιμάζετε;

Η ναυτία λέει στον εμετό: «Έλα».
Όμως ο εμετός,
Σαν την τύχη που αφήνει να την περιμένουνε…
Όμως η στιγμή,
Σαν εποχή που τον αργό της δρόμο ακολουθεί…
Μα για ποιόν γίνεται λόγος εδώ πέρα;
Ω λύσσα, λύσσα δίχως αντικείμενο.
Ω όχι, δεν γελά κανείς μπλεγμένος στο δίχτυ της αράχνης.
Τα παιδιά που είχα δεν μοιάζαν στον πατέρα τους.
Ήτανε λύκοι.
Τρέχανε πολύ πιο γρήγορα απ’ τον πατέρα τους.
Ποτέ δεν θα μπορούσε ο πατέρας τους να τα ακολουθήσει.
Κι όμως οι λύκοι φαγωθήκανε.
Οι άλλοι ήτανε ελαφίνες.
Οι ελαφίνες με την ικανότητα των χορτοφάγων
Συνέχισαν να ζουν ειρηνικά.

«Όχι!» λέει στον κυνηγό η σφαίρα.
Βαρέθηκα πια να ζω στην καραμπίνα.
Ο κυνηγός λοιπόν τη λευτερώνει.
Και χαρωπή, πάει να σκοτώσει κάποιον μακριά.
Οι συμφορές καλούν η μιά την άλλη.
Συστρατεύονται.
«Έχει πολύ κακό που πρέπει εδώ να γίνει».
Λοιπόν, καταφτάνουνε.
Κάθε μία με το κεφάλι της, ακόμα κι ο πόλεμος, ακόμα κι ο θάνατος,
Ναι, ακόμα κι η κουφαμάρα, που δεν ακούει τίποτε,
Ακούει το κάλεσμα κι έρχεται τη θέση της να πάρει.
Έχετε δει τίγρη κουφή;
Σπουδαίο θέαμα,
Με ύφος ονειροπόλο, αμήχανο αλλά ήρεμο,
Διασχίζει τη ζούγκλα.
Και οι γαζέλες φεύγουνε καγχάζοντας.
Πολλά μπορείς από τα δόντια και τα νύχια ν’ απαιτήσεις
Όχι όμως και ν’ ακούν.

Μαστιγώστε, παρακαλώ, τη δεσποινίδα.
«Μα αγάπη μου…»
Όι υπηρέτες όμως, με το μάτι να γυαλίζει, τη γδύνουν κιόλας.
«Έλα, κούκλα μου, ηρεμία, μην πνίγεσαι».
Ευτυχία, ευτυχία!
Ο ένας χρειάζεται κρεμμύδι για να κλάψει.
Ο άλλος δεν χρειάζεται.
Της ξεριζώσαμε το ένα στήθος, ύστερα το μετανιώσαμε.
Δεν έμενε παρά μονάχα ένα για ξερίζωμα.

Μετάφραση: Αργύρης Χιόνης

Σχολιάστε

