Στίχοι γραμμένοι πάνω στο νερό (μικρή επιλογή)

japanese

ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ

Αν τύχει κάποιος και ρωτήσει
πού είμαι τώρα, πες του την αλήθεια.
Στον κόλπο Σούμα κάνει τον ψαρά,
μαζεύει αλάτι, βγάζει φύκια
– κανένας δεν τον αγαπά.

Αριουάρα-Νο-Γιουκιχίρα

***

Η ΚΙΝΑ ΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ

Στο όνειρο και η Κίνα
φαίνεται να ‘ναι τόσο κοντά.
Μονάχα η μάταιη αγάπη
και στ’ όνειρο ακόμα
είναι πολύ μακριά.

Ιερέας Κενγκέι

***

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΑΤΙΚΗ ΛΥΠΗ

Μην κλαις, γρύλε, μη θρηνείς
τόσο λυπημένα για το καθετί.
Η λύπη μου εμένα είναι πιο μεγάλη
κι όμως εγώ πέφτω
στη σιωπή.

Φουτζιουάρα-Νο-Τανταφούσα

***

ΒΡΕΞΕ, ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΗ ΒΡΟΧΗ!

Βρέξε, ανοιξιάτικη βροχή,
όπως τα δάκρυά μου γίνε βρύση!
Και μη ρωτάς γιατί.
Για να μπορώ να πω, πως φταις εσύ
κι όχι το κλάμα μου, που έχει αργήσει.

Άγνωστος

***

ΕΥΩΔΙΑ

Κάποιο Μάη μήνα
ήπια σε έναν πορτοκαλιάς ανθό τη μυρωδιά.
Μύριζε σαν το μανίκι
μιας παλιάς αγάπης
που της είπα γεια.

Άγνωστος

***

ΚΑΠΝΟΣ ΤΟΥ ΦΟΥΤΖΙ

Κάθε φορά που σκέφτομαι
πως σήμερα θα σε ιδώ
– μα κι όταν όχι –
ανάβει η καρδιά μου σαν του Φούτζι την κορφή
που κρυφοκαίει μα ποτέ δε θα σβηστεί.

Φουτζιουάρα-Νο-Τοσιηγιούκι

μτφρ.Τάσος Γεωργίου

Ένα Σχόλιο to “Στίχοι γραμμένοι πάνω στο νερό (μικρή επιλογή)”

  1. ttelesillaa Says:

    Επιλεγμένα ποιήματα από τη συλλογή Κοκινσιού (905 μ.Χ.).
    Η συλλογή αποτελείται από παλαιότερα αλλά και σύγχρονά της ποιήματα και δημιουργήθηκε μετά από εντολή του Ιάπωνα αυτοκράτορα.

Σχολιάστε

