Τελέσιλλα, Κινστέρνα ή Τί απέγινε ο Ζαχόπουλος;

POLA_13840_12351742931_l

Πάει κι η κινστέρνα.

Αργά τη θυμήθηκα.
Όσες φορές στη συμπρωτεύουσα,
ποτέ οι δρόμοι μας δε σμίξαν.
Τη συνάντησα ωστόσο
αγέρωχη, σημαίνουσα να στέκει
σε σελίδα μεσημεριανής
δίπλα στο παρόν της:
παραχωμένη σε πηχτό μπετόν
μαζί με την κραυγή των ειδημόνων.

Αναρωτιέμαι
αν ο νοσηλευόμενος λαγνοβοών
βλέπει όνειρα στο θαλαμό του·
οι κάτοικοι της πολυκατοικίας;

Είθε να ‘ναι στοιχειωμένα

Ο Κωνσταντίνος ποτέ δεν υπήρξε ο τύπος μου
-Απ’ την μητέρα του πήρα μονάχα τ’ όνομα-
Όσο και να προσπαθήσω,
δεν μπορώ να τον δω στην κινστέρνα
να κλαίει το μπαζωμένο του επίτευγμα.

Είναι η ροή του νερού
στο βυζαντινό υδραγωγείο
που εύχομαι να τους στοιχειώνει·
η βρύση του χρόνου
που στάζοντας
διαπράττει ύβρεις
και τάχιστα
τις Ερινύες εξαπολεί
την άκλαυτη να εκδικηθούν
του καθενός κινστέρνα.

Ένα Σχόλιο to “Τελέσιλλα, Κινστέρνα ή Τί απέγινε ο Ζαχόπουλος;”

  1. Γιάννης Βαρβέρης – Πιάνο βυθοῦ

    Αὐτές οἱ νότες
    πού σᾶς στέλνω
    μέ τήν ἄνωση
    δέν ἔχουν πιά κανένα
    μά κανένα μουσικό ἐνδιαφέρον.
    Ἀπ’ τόν καιρό τοῦ ναυαγίου
    πού ἀργά μᾶς σώριασε τούς δυό
    ὡς κάτω στό βυθό
    σάν βάρος ἔκπληκτο
    τό πιάνο τοῦ ὁλόφωτου ὑπερωκεανείου κι ἐγώ
    ἔχουμε γίνει μᾶλλον μιά διακόσμηση πυθμένος
    μιά ὑπόκωφη ἐπίπλωση βυθοῦ
    ἕνα λουλούδι ἐξωτικό
    ἤ ἕνα τεράστιο ὄστρακο
    φωλιά ἰπποκάμπων
    διάδρομος ψαριῶν πού ὅλο ἀποροῦν
    μπρός στήν ἀσπρόμαυρη αὐτή μνήμη
    τοῦ παπιγιόν τῶν πλήκτρων τοῦ κολάρου.
    Κι ἄν σέ καμιά βαρκάδα σας
    διακρίνετε στήν ἥρεμη ἐπιφάνεια
    τρεῖς πέντε δέκα φυσαλίδες
    σάν ντό καί σόλ καί μί
    μή φανταστεῖτε μουσική·
    εἶναι λίγη σκουριά πού ὅταν θυμᾶται
    πιέζει κι ἀνεβαίνει.
    Γι’ αὐτό νά μήν ἀνησυχεῖτε.
    Τό πιάνο μου κι ἐγώ
    εἴμαστ’ ἐδῶ πολύ καλά
    ἐκπνέοντας ἴσως πότε πότε νότες ἄσχετες
    ἀλλά μές στήν ἀσφάλεια πλήρους ναυαγίου
    καί ἰδίως
    μακριά ἐπιτέλους
    ἀπό κάθε προοπτική πνιγμοῦ.

Σχολιάστε